Leveringsbetingelser
Leveringsbetingelser
-
Bestilte varer sendes med Posten. Pakken blir som regel postlagt 1-2 virkedager etter at vi har mottatt betalingen – så sant vi har varene på lager. Pakken vil være fremme hos mottakeren innen 3-8 virkedager etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.
-
Wildgear.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
-
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på morten@wildgear.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.
-
En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
-
Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.
-
Uavhentede pakker: Om pakken(e) bestilt fra oss ikke hentes ut vil det påløpe et gebyr på kroner 300,-
Sikkerhet
-
Wild Gear tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under personvern. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@wildgear.no.
Personvernerklæring / GDPR
-
Når du handler hos wildgear.no godtar du vilkårene i vår personvernerklæring.
Bestilling
-
Du ser hvilke størrelser og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post (husk å sjekke søppelpost og lignende om du ikke finner e-posten fra oss). Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på morten@wildgear.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.
-
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.
-
Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.
Betaling
-
MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på morten@wildgear.no vedrørende dette.
-
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.
-
Du kan betale med alle betalingsmetoder som Klarna tilbyr.
-
For å bestille varer hos Wildgear.no må du ha fylt 15 år, eller ha skriftlig godkjenning fra en foresatt. Wildgear.no kan uten forvarsel kansellere bestillinger som ikke oppfyller disse kravene og som en konsekvens utestenge brukere på ubestemt tid.
Fakturabetaling gjennom Klarna
-
Når du velger faktura («Betal om 14 dager») som betalingsmåte er det Klarna som håndterer dette. Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp, månedsgebyret er på 45,- og renten er på 22 %
-
Slik betaler du med faktura: Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Opplysningene du oppgir her må stemme overens med det som står i folkeregisteret.
-
Velg betaling med Klarna «Betal om 14 dager». Fyll inn ditt fødsels- og personnummer. Dersom det er første gang du handler med Klarna, kan Klarna gjennomføre en kredittsjekk på deg.
-
Dette vil du bli varslet om i etterkant. Du skal innen 14 dager motta en faktura enten per post, eller per e-post, til den e-postadressen du har opplyst i din bestilling. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Vi ber om at alle spørsmål vedrørende faktura, forsinket faktura eller feil faktura rettes mot Klarna. Kontaktinformasjon finner du på https://klarna.com/no/support.
Betalingsansvar
-
Wild Gear AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.
Oppretting av kundekonto
-
For å opprette kundekonto hos Wildgear.no, klikker du på «Konto» og «opprett ny konto». Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekrefelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «Min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på «Min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.
-
Oppretter du en konto etter at du allerede har gjennomført et kjøp vil ikke dine tidligere bestillinger være synlig på den nylig opprettede konto.
Ordre
-
For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre.